כך תעצבו את חדר השינה שלכם

חדר השינה שלכם הוא המקום אליו אתם מגיעים בסוף היום, המקום בו אתם נרגעים מאירועי היום, מנקים את הראש, קוראים ספר בנחת ומתפנקים. זהו המקום האינטימי שלכם, המשמש לעיתים כמקום מפלט ולרוב משמש אתכם לשינה. אין יותר נעים מלהירדם ולקום בתוך חדר שהאוירה בו נעימה, שהצבעים לטעמכם ושיש מקום לחפצים האישיים שלכם. סידור הרהיטים בחדר, התאמת הצבעים, יצירת חללי אחסון ואבזור מתאים עבורכם הם אלו שיהפכו את חלל החדר לנעים ומזמין בסוף היום.

התאמת סגנון העיצוב לאדם שגר בחדר

בבואכם לעצב חדרי שינה, חשוב שתבינו מי האדם שהולך להשתמש בחדר. האם מדובר בחדר לתינוק, חדר ילדים, חדר הורים או חדר לסטודנט. סגנון העיצוב יכלול את הצרכים של אותו אדם וגם את ההעדפות האישיות שלו מבחינת צבעים ואלמנטים שחשובים לו בחדר. כך לדוגמא, בחדר ילדים חשוב שתהיה מיטה המתאימה לגילו של הילד, ארון בגדים ובו חללי אחסון נוספים למשחקים, שולחן ציור וכל אלמנט שמתאים לתחביביו של הילד. עיצוב החדר מתחיל בתכנון מקדים שיעזור לכם לעצב את חדר החלומות שלכם.

מספר טיפים שיעזרו לכם לעצב את חדר השינה שלכם

  • רשימה: לפני שתיגשו למלאכת העיצוב, צרו רשימה של דברים שחשוב שיהיה לכם בחדר. רהיטים שתרצו שיהיו בו, כמו מיטה, ארון לבגדים, שידת איפור וכדומה. כמו כן, עשו שיטוט באינטרנט וחפשו תמונות של חדרים שאהבתם. תמונות אלו יהוו השראה עבורכם ויעזרו בבחירת הצבעים ומיקום הרהיטים.
  • יום מדידות: חשבו את גודל החדר ומקמו בו את הרהיטים מתוך הרשימה. כתבו לכם את מידות המיטה, הארון וכל רהיט שתרצו בחדר. מדידות אלו יעזרו לכם בקניית הרהיטים. מקמו תחילה את המיטה והארון, לרוב אלו הרהיטים הדומיננטיים בחדר. לאחר מכן יהיה לכם קל למקם אלמנטים נוספים כמו שידות צד, שידת איפור או תיבת משחקים.
  • מיקום החפצים האישיים: ברוב החדרים המיועדים לשינה יש ארון בגדים. תכננו היטב את האחסון בארון על פי כמות הבגדים, סוג הבגד והחללים שתזדקקו להם. תכנון נכון של הארון יעזור לכם בארגון החדר. חפצים נוספים יכולים להיות ספרים, משחקים, כלי איפור, מצעים וכל חפץ אישי שלכם שאתם מעוניינים בו.
  • אלמנטים וצבעים: הצבעים בחדר צריכים להיות כאלו שנעימים לכם לעין. צבעים אשר משרים עליכם רוגע ותוכלו בסוף יום להרגיש נינוחים לשינה. לרוב כדאי לבחור שני צבעים מובילים. צבע אחד דומיננטי וצבע נוסף יותר רגוע. אותן תמונות שאספתם מהאינטרנט יעזרו לכם לשלב בין צבעים מתאימים ולהגיע לצבעים הנכונים עבורכם. מעבר לצבעים, ניתן להכניס אלמנטים שיהפכו את החדר שלכם לחמים וביתי. וילונות שיוצרים רכות נעימה, אדום לרגלי המיטה או שטיח מתאים.
  • תאורה: תאורת החדר היא אלמנט חשוב מאוד. תאורה יוצרת אוירה. חשוב שבחדר תהיה תאורה לא חזקה מידי אבל עם יכולת להאיר באור נעים את כל החדר.