טיפים למי שרוצה ללמוד לתחזק את הדירה שלו ללא עזרה של אנשי מקצוע

ארגז כלים איכותי

הבסיס לתחזוקת דירה בלי עזרת אנשי מקצוע ובהתאם גם במינימום הוצאות (ובמקסימום סיפוק בזכות הידיעה שעשיתם זאת בעצמכם) הוא ארגז כלים שכולל את כל כלי העבודה הנחוצים לצורך הפעולות השונות.

המגוון הרחב מאוד של האפשרויות מעניק לכם חופש בחירה. כל אחד וכל אחת מחליטים בהתאם למידת המיומנות שלהם ולרמת המוכנות שלהם לבצע פעולות שונות עד כמה הם רוצים ארגז כלים עשיר, אבל בכל מקרה ישנו בסיס הכרחי שכולל את הפריטים הבאים:

* מקדחה – הפרמטרים העיקריים לבחירת מקדחה הם קוטר הקידוח (10 מ"מ בבטון ו-25 מ"מ בעץ הם נתון סביר), ההספק של המנוע (לצורך עבודות משמעותיות ההספק הדרוש הוא 1,300-1,5000 וואט), המומנט (שמאפשר למקדחה להתמודד עם התנגדויות שצצות לעתים תוך כדי עבודה) והיצרנית כדי להבטיח לעצמכם רמת בטיחות מרבית.

* מברגה – כלי עבודה בסיסי שחייב להיות איכותי, אמין ועמיד. מומלץ להעדיף את המותגים המובילים ובהם למשל מברגה מקיטה (כזאת) או מברגה של בוש.

* צבת – וליתר דיוק גם פלייר עם ראש קצר וגם ג'בקה שמאפשרת שליטה על רוחב הבסיס. אם אתם מתכוונים גם לחתוך חוטי חשמל, הצטיידו גם בפלייר פטנט.

* פטיש – אחד קטן לעבודות קטנות ואחד מסיבי לפעולות שמחייבות כוח רב.

* דיבלים, ביטים, מסמרים וכו', וגם פריטים קטנים אבל חיוניים כמו סכין יפנית, איזולירבנד, דבק נוזלי וסרט מידה.

* אביזרי בטיחות – אם תיפגעו תוך כדי עבודות התחזוקה גם הבית הכי מושקע לא ינחם אתכם. מומלץ להקפיד על כל כללי הבטיחות כולל ציוד מגן הכרחי. גם העדפת כלי עבודה אמינים שנבדקו באופן מחמיר במיוחד כמו מברגה מקיטה או מקדחה של בלאק אנד דקר היא חלק משמירה על שלומכם.

סוף מעשה במחשבה תחילה

ההמלצה החשובה השנייה היא תכנון מדויק של כל פעולה ופעולה. אנשי מקצוע מנוסים יודעים לזהות מראש תקלות אפשריות ומכירים היטב את כל הבעיות שעלולות להתפתח כתוצאה מכל פעולה. בהיעדר ניסיון התחליף הוא תכנון מוקפד – כולל מדידות מדויקות, בדיקת מיקומם של מרכיבים חשובים במערכות החשמל והאינסטלציה כדי לא לפגוע בהם והתייחסות כוללת לכל המרחבים בבית כדי שתישמר הרמוניה נעימה לעין.

להקדים תרופה למכה

חלק גדול מהבעיות שמחייבות עבודות תחזוקה נרחבות, השקעת זמן יקר ומאמץ רב ניתן למנוע עם מעט תשומת לב. באופן כללי מומלץ להקדים תרופה למכה – אוורור של חדר הרחצה מקטין את הסיכון להיווצרות עובש שמהווה כידוע מפגע תברואתי חמור, מניעת כניסת פסולת מזון ושמנים שונים אל פתח כיור המטבח שומרת על הצינורות לאורך זמן ומונעת סתימות, כמובן שחובה לוודא שחומרים כמו גבס וכו' לא חודרים לביוב ועוד דוגמה טובה לצעד מונע שחוסך בעיות רבות בעתיד היא שימון תקופתי של דק עץ.

חומרי גלם איכותיים

בדיוק כפי שחובה לבחור כלי עבודה איכותיים כמו מברגה מקיטה וכו', כך חשוב להקפיד על חומרי גלם מובחרים לכל מטרה שהיא: עבודות גבס, צינורות, צבע לקיר, חומרי ניקיון, פתרונות מידוף ובעצם כל פריט שנקנה לטובת עבודות התחזוקה בדירה חייב להיות כזה שיחזיק מעמד שנים רבות ויבטיח לכם מקסימום סיפוק ונחת.